Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 14. november 2010

Roseønsker 2011

Inspirert av bloggere og rosebøker, en alt for lang ønskeliste er blitt til 11 roser. Håper jeg lykkes i å få tak i noen av de, listen skal sendes til hagesenteret. Noen av neste års roser er tenkt plantet i potter,etter anbefaling av Turbolotte. De fleste bildene er hentet fra nettet.

1. Jacqueline de Prè
Takk til Ninni på Hageliv og Hagedesign for flott omtale


2. Drottningholm. Tror det må være den samme som Rosenborg.
Takk til Junis roser for denne vinneren


3. Honorine de Drabant
En stripa favoritt hos flere bloggere


4. The Alexandra Rose
En utrolig vakker, men enkel rose.


5.Rhapsody in Blue
Takk til blant andre Anne på Moseplassen for flott omtale.
Denne skal plantes sammen med min Veilchenblau


6. Lambert Closse


7. Gertrude Jekyll
Jeg har planer om å plante denne i skråninga mot Parkvegen.


8. Redoute
Det er denne som pryder Rosekoppene mine, så denne er en "Må ha" rose


9. Marchenland



10. Fairy Tale
Takk til Bestemor Drillo for bilde og navn


11. Constance Spry
Dette er en engangsblomstrende, men likevel en "Må ha" rose


4 kommentarer:

  1. Her var det mye fint:) Constance Spry skjønte jeg også er en må ha rose, så jeg skaffet meg en i år og gleder meg stort til blomstring til sommeren. Fairytale har jeg foran fontenen foran huset og den er faktisk ikke helt ferdig med blomstringen enda:) Rhapsody in Blue tror jeg er en rose man enten elsker eller hater. Jeg er veldig glad i den:)

    Jeg har også hatt roser i store krukker i mange år. Det har gått helt fint bortsett fra forrige vinter som var spesiell. I år setter jeg dem på noen lekter for å få dem opp fra bakken og pakker krukkene inn i bobleplast......

    SvarSlett
  2. Jaaaaaaaaaaa!!!! Constance.. engangsblomstrende men guuuri det er absolutt værd det!
    Redoutè er jo også fantastisk. Mange fine her.

    SvarSlett
  3. Her var det masse lekre roser!
    The Alexandra Rose er nå også på min liste!

    SvarSlett
  4. Tak for din venlige kommentar på min blog. Det er rart som nybagt blogger at se, at der er nogen, der har lyst til at følge med i, hvad man beretter om. Jeg nyder billederne af de mange smukke roser du viser - kan næsten mærke duften og kan snart komme til at længes efter en ny sæson med vore egne roser.

    SvarSlett