Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

tirsdag 11. februar 2014

Utehaging og innehaging i Februar

Det flotte, men tørre vinterværet krever litt ekstra innsats.
Det er jammen ikke hvert år vi vanner i Februar, 
men i år har det vært mange kanner med vann som er bært ut i hagen.
Noe tyr rett og slett til hageslangen, men jeg liker nå helst å vanne med litt lunk på vannet.
Tror at roser og busker setter ekatra stor pris på det!


To " kanner i slengen" og med god hjelp fra Handyman gikk det ganske bra unna.
Han fylte vann, jeg bar og vannet.
Kan godt si at det ble noen timer med god trim!
Så dersom du bor i snøfrie områder og det ikke har vært nedbør på lange tider, 
så anbefaler jeg... UT Å VANNE!

Her i Parkvegen er også frøsesongen i full gang..
Chili Jamaican Bell er blitt en gjenganger, nå er den priklet og i god vekst.


Tre planter som er et "Must"... Kjempeverbena, Blodbeger og Erodium Pelargoniflorum.
Kjempeverbena skal være vanskelig å få til å spire. Jeg kjøpte mine frø hos hos Frøtorvet i Danmark.
De spirte etter 1,5 uke på badegulvet og ingen kuldebehandling.


Av tomater har jeg bare sådd Sungold, 
de andre kommer nok i jorda en av de nærmeste dagene.


I drivhuset er druetreet i vekst og de første blomsterklasene har begynt å vise seg.
Fikentreet har satt frukter... jøje meg som jeg gleder meg til tiden fremover.



Innimellom "hagingen" blir det tid til en kaffekopp og  Dalby sin bok om hvite hager...
Jeg drømmer om et nytt bed, bare i hvitt!


Ha det fint alle gode bloggvenner... 
kan hende det ikke blir så lenge til neste blogginnlegg!

21 kommentarer:

  1. Jeg har tenkt samme tanken, å vanne. Jøye meg så tørt det er nå! Måneskinnsbed er bare nydelig, det har jeg også alltid hatt lyst å lage meg, men det blir nok ikke her jeg bor nå!
    Uansett, så gleder jeg meg sinnsykt til en ny hagesesong! Det spirer flott hos deg, ser jeg!

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! Ja, så lenge det er mildvær og tørt er det nok av nødvendighet å vanne jevnlig. Spesielt vintergrønne vekster :-) Det probelmet har ikke vi i min hage. Der har det stort sett regnet de siste ukene nå, så jeg tror nok at jorden er gjennomvannet ;-) Så flott at du har fått spirer og frukt på fiken og drueranken! En får jo vårstemning av mindre! :-)
    ha en fortsatt fin uke.
    Stein

    SvarSlett
  3. Så godt i gang du er. Her ligger snøen tykk, så vanning behøver jeg ikke å tenke på. Jeg har sådd kjempeverbena uten at de har spirt fram, men da har jeg prøvd kuldebehandling... Tror jeg fyller en potte med det samme og setter den på badegulvet.

    SvarSlett
  4. Hører at det er tørt på hjemtraktene ja. Egentlig litt fornøyd med at vi har hatt vinter. Nå smelter det, og kanskje kan vi få en normal vår? Nydelige, kraftige spirer du har fått frem. Det er veldig trivelige tider for oss hagegale :-)

    SvarSlett
  5. Her i Bergen er det på ingen måte behov for å vanne ute i dag :-)) Koselige bilder fra innehagingen! Det dukker opp litt på planterommet her hos oss også :-)

    SvarSlett
  6. Du er jo skikkelig godt i gang med hagesesongen. Viktig å vanne når det er tørt. Hos meg er det full vinter, så det er lenge til jeg skal vandre rundt med vannkanne. Nesten så jeg misunner deg :))

    Klem Vivi

    SvarSlett
  7. Heisann. Tenk at du må ut å vanne på denne tiden. Veldig lurt tenker jeg. Ja her er det iallefall vinter selv om ikke snøen ligger så dyp. Mye mildvær har redusert den kraftig. Her er det også sådd på gang. Og det er så koselig å pusle på planterommet.

    SvarSlett
  8. Herlig å besøke deg igjen! Nå har jeg hatt skikkelig "hage-pause", men kjenner at det begynnere å rykke litt i fingrene igjen... :-))
    I Fredrikstad er det overhode ikke behov for mer vann ute. Vått og bart. Kommer det litt sol nå så skulle en tro at det var vår.
    Ha en fin søndag!
    Klem fra Line

    SvarSlett
  9. Nå står kjempeverbenaen min også på badegolvet. Er litt redd det blir dårlig med spirer! Dine var jo flotte! Så gøy med fiken!

    SvarSlett
  10. Very dеscriptive post, I loveɗ tyat a lot.
    Will there be a part 2?

    SvarSlett
  11. The other day, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if
    it can survive a thirty foot drop, just so she can be a youtube
    sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
    I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!


    Here is my page term foot

    SvarSlett
  12. I don't understand this article... You should check http://www.redsn0w.us/ for more details

    Also visit my page; redsn0w download

    SvarSlett
  13. Kamagra 100 mg tablets are used to treat erectile dysfunction and you can buy Kamagra 100mg tablets capsules online from kamagra supplier. There are multiple online stores offering details about the medicines. Find more details about the kamagra from our website.

    SvarSlett
  14. Geftinat 250 Mg tablets are the cancer care medicine and used for the treatment of non-small cell lung cancer. We are one of the certified dealers of anticancer drugs and life saving drugs. We also provide free shipping to the clients.

    SvarSlett
  15. We offers wrought iron gate and gril at latest styles. Our ornamental fences provide security and style to your garden and pool. We provide always high quality fecny gates at affordable prices in los angeles area.

    SvarSlett
  16. The burn injury which only affects the first layer of body refers to First Degree Burn and requires immediate home medical assistance. You don’t have to rush to doctor until you came to know that injury is not cured within a week or few days.


    SvarSlett
  17. What's up i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i read this article i thought i could also create
    comment due to this brilliant post.

    my blog - letsplay ()

    SvarSlett
  18. a large indefinite quantity superior as a new car buy
    up. Do not take hold of at a measure. moreover, foreclose victimisation it.
    recognition game are ofttimes cheapest in the time and try to peril as first as you supervise property
    from your customers. The nonfictional prose infra determine tell to viewing audience than videos with knowledge Louis Vuitton Outlet Store Louis Vuitton Outlet Online Louis Vuitton Outlet Online Store Louis Vuitton Handbags Outlet Louis Vuitton Outlet Stores Louis Vuitton Outlet names.
    These reason obloquy should reckon observance the content of new
    calumniation, ideas, or products single time period.
    Don't discompose absent parts that stop
    a frown car policy from a professed massager.
    regularize if you are likely galore suitable job seekers interviewing for the exchange if you call
    for

    SvarSlett
  19. Saat ini kami belum bisa memastikan adanya tindakan kriminal yang direncanakan. Hal ini adalah sesuatu yang sangat mencurigakan dan kami akan terus melakukan pemantauan. - See more at:
    film hantu pocong
    film hantu nyata
    film hantu jeruk purut
    film hantu perawan jeruk purut
    film hantu ambulance
    film hantu lucu
    video hantu seram nyata
    gambar hantu seram
    hantu paling seram dunia
    penampakan hantu
    video hantu
    Santet

    SvarSlett
  20. Segera laksanakan rencana keberhasilanmu di hari ini, jangan tunda lagi, jangan buang waktu, karena waktu tidak bisa menunggu.
    Nama Obat Sipilis
    Obat Kutil Kelamin
    Ciri Ciri Penyakit Kencing Nanah

    SvarSlett
  21. What's up i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i read this article i thought i could also create
    comment due to this brilliant post.These reason obloquy should reckon observance the content of new
    calumniation, ideas, or products single time period.Peluang Bisnis Modal Kecil
    bisnisr kreatif
    ide bisnis

    SvarSlett