Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 17. februar 2011

Engelsk Pelargonia

En tur på Plantasjen for å kjøpe blomsterjord, resulterte i et par engelske Pelargonier. 
De står i vinduskarmen og lyser i ettermiddagssola. 
Det er koselig å komme hjem når det er lyst på ettermiddagen og sola skinner fra blå himmel.



En St.Paulia ble også med hjem. 



Litt omplanting av Pelliser og prikling av Alcea rosea "Appleblossom" er gjort. Jeg fikk da kjøpt en pose med blomsterjord også. Blodbegerfrøene spirer godt, det blir nok litt prikling til helga også, tenker jeg..


Ønsker alle en fin torsdagskveld!

7 kommentarer:

  1. Dejligt med blomster indendøre her i den kolde tid :-)

    SvarSlett
  2. Så fint på fönsterbrädan :-)Lyser upp!Har oxå gjort fint hemma efter en tur till Plantagen härom dan.Visar det i min blogg idag!
    Hälsn.Helena

    SvarSlett
  3. Piękne te pelargonie są, bardzo je lubię, pozdrawiam.

    SvarSlett
  4. Engelsk pelargonia er kjempelekre synes jeg - med utrolig mange flotte fargekombinasjoner. Dine lyse sammen med den lyse St. Pauliaen gjorde seg flott i vinduskarmen. Ser at du har priklingjobb på gang - noe jeg nesten er litt misunnelig på fordi det er så lenge til det blir min tur. Men jeg har fått avleggere av pellis i jorden og jeg har i dag tatt avlegger av champagnefuksiaen - så jeg er i gang. For en herlig tid vi går i møte!!

    SvarSlett
  5. Det er ikke så mye som skal til før det er vårlig i stua. Kjempe flotte pelliser! Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  6. En kæmpelækker pelargonie du der har! Smuk og fin farve. Og jeg skal love for at du er flittig med stiklinger og frø :-)

    SvarSlett
  7. Heisan.
    For en fin blogg du har
    med nydelige blomster.
    Vil linke og følge din blogg :)
    Takk for titten og god helg.

    SvarSlett