Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

onsdag 2. mars 2011

Fridag med vårfornemmelser..

For en luksus.. en hel dag fri.. til å bruke dagen til forefallende ting. Planen var klar, ribbe det gamle badet og gjøre klart for nytt vaskerom. Men varmegrader og solgløtt gjorde dagen til en helt annen enn planlagt. Handyman har vinterferie, så han styrer på med sine saker. Lager for tiden en plantekasse ved terassen. Det er tele i jorden, så det er for tidlig å tenke på jobben som venter med Kirsebæralèen. 

Men som sagt, min dag ble annerledes enn planlagt.
Med vaskebøtte og grønnsåpe gikk jeg igang med å vaske vindu, skure vegger, rekkverk og gulv på sørverandaen. I solskinnet ble det også tid til kaffe og kake i solveggen. 

Ble så inspirert av solstrålene at jeg tok en tur til Molde Blomster for å pynte litt opp.
Aldri før har jeg vært så tidlig ute, med å stelle istand sørverandaen til våren..






Men været i midtnorge skifter fort.. Nå blåser det kraftig og regnet pisker på nyvaska ruter. 
Ønsker alle en fortsatt fin uke!


6 kommentarer:

  1. Så flott det ble! Du er heldig som har vår så tidlig!

    SvarSlett
  2. Skikkelig vårlig på verandaen din! Det er så deilig med sånne dager, når vi nesten kan gå ut uten jakke! Og energien og arbeidslysten kommer med full styrke, slik at arbeidet går mer som en lek! La oss håpe at dette blir en fin vår, og ikke mere snø takk =)

    SvarSlett
  3. Czyli był dzień inny niż zaplanowany, ale dobrze wykorzstany. Dzisiaj oglądałam widok z Twojego domu na fiord i muszę Ci powiedzieć, że miałam podobny widok z okna wynajętego domku w Twoim Kraju. Zwiedzaliśmy 3 lata temu Norwegię i byłam zachwycona fiordami, niezliczoną ilościa wodospadów i domkami, na których dachach rosła trawa.Pozdrawiam

    SvarSlett
  4. Såå flott du har gjort det på terassen :)
    Fridager og godt vær må en utnytte,her på østlandet er det tåke og minusgrader...ingen vårtegn ennå.
    Takk for det du delte med oss:))

    SvarSlett
  5. Hei:) Du har en utrolig nydelig blogg! Jeg har lagt meg til som følger og så har du fått en award av meg:) Gå inn på bloggen min og så kan du se hva jeg har skrevet om bloggen din! Varm hilsen fra Cathrine:)

    SvarSlett
  6. Ser jättefint ut!O vad härligt att få börja göra fint.Jag längtar tills jag kan börja :-)
    Hälsningar från mig!

    SvarSlett