Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 1. juli 2012

Still waiting..

... men Constance Spry... hun gjør som hun selv vil.
Men heldigvis er det mye annet som blomster og gjør ventetiden både vakker og utholdelig.

Det er Storkenebbtid i Parkvegen. Her er et lite knippe av de som blomstrer akkurat nå.




Mange roser har begynt å blomstre... en her og en der. 
Det er veldig sent i år, men den som venter på noe godt... (eller vakkert....), venter ikke forgjeves.

Comte de Chambord er en historisk rose som jeg har i potte..


Heidi Klum er en nykommer. En liten rosebusk som passer godt i potte.
Akkurat passe stor og en nydelig farge til disse pottene.



Tidlig sommer og Alliumtid... litt større stjerner enn de valnlige Alliumene.


Tidlig Asters... Etter blomstring så klipper jeg de ned. 
Og så blomstrer de igjen... senere på sommeren.



Men som sagt, still waiting...

Ønsker alle bloggvenner en fin og varm sommeruke!

13 kommentarer:

  1. Piękne są rośliny z kropelkami deszczu a róża Comte de Chambord wyobrażam sobie jak pachnie :)
    Pozdrawiam.

    SvarSlett
  2. Så mange flotte blomster du har selv om du venter på en spesiell rose!
    Jeg venter også på en rose som jeg første gang så i din blogg i fjor. Den heter Honorine Brabant.

    SvarSlett
  3. Du har virkelig mye flott blomstring å kose deg med mens du venter på Constance Spry. Her blomstrer også Geraniumene nå. Rosene må jeg vente på en liten stund til.

    SvarSlett
  4. Nydelig blomstring hos deg nå!

    SvarSlett
  5. Så vakre bilder du har tatt. Regndråper er vakkert på bilder, men nå hadde det vært godt med en pause. Anne

    SvarSlett
  6. Så, du venter på Constanse? Som en ekte primadonna lar hun folk vente på seg - men flott er hun!

    SvarSlett
  7. Nydelig! Jeg glemte å spørre om en storkenebb, den du har øverst til venstre på collagen! Store blå blomster? Den var slående vakker!

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder i regnet! Kjempefine var de! Takk for at du tittet innom meg :)

    SvarSlett
  9. Utrolig flott blomstring! Jeg venter også på Constanse, og håper virkelig den kommer snart. Ser på knuppene hver dag :)

    Nyt hagen! Klem

    SvarSlett
  10. Masse fine blomster hos deg! Rosene du har bilde av er fine å se på mens du venter da:-)Heidi Klum har utrolig fin farge! Her har rosene såvidt begynt, jeg gleder meg til de blomstrer for fullt.
    Ha en fin hageuke!

    SvarSlett
  11. Flott storkenebb blomstring hos deg nå, sukk jeg venter på det meste om dagen, peoner, roser, mange av nebbene, sol og varme mest av alt.
    Ha en flott dag.

    SvarSlett
  12. Utrolig mye fint hos deg nå Aud!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha... fortsatt god ferie Marie Therese!

      Slett