Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 22. september 2012

Endelig... en solskinnsdag!

Og det var jammen på tide.
Stokkrosene koser seg i sola... staute og vakre strekker de seg mot himmelen.






En nedklippt Pam`s Choise... blomstrer for andre gang denne sesongen.
Jeg klipper ned de fleste av revebjellene når de har blomstret. Så blomstrer de gjerne igjen, på en stilk eller to... Noen får stå i ro slik at de frøsår seg rundt omkring i bedet.


Om årets nye revebjeller rekker å frøså seg... det gjør de neppe?
Men revebjeller er enkle å så... så det blir det nok noen flere sorter til neste år.


I dag startet høstens løkplanting.
Noen Allium ble plantet, men når det gjelder løkplanting... 
ja da føler jeg at jeg har god tid!
Det jeg ikke rakk i dag... det rekker jeg alltids en annen dag.


Ha en fortsatt fin helg, kjære bloggvenner!
Med eller uten... SOL!

8 kommentarer:

  1. Du verden, blomstrer stokkrosen din ennå? Nydelig farge på den! Her hadde vi frost i natt, men heldigvis er alle overvintringsplanter trygt i hus :) Jeg har også noen liljeløker som skal i jorda. Det er riktig som du sier, at med løker har vi god tid. Jeg har faktisk hørt om de som har hakket seg gjennom hardfrosset jord for å plante løk:)

    SvarSlett
  2. Vilken vacker stockros! Underbara bilder.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Nydelig stokkrose og revebjeller!
    Her hadde vi også en deilig solskinnsdag i dag. Herlig å jobbe i hagen i sånt vær. Jeg fikk også plantet litt løker, men har mer igjen.
    Fortsatt god helg til deg også!

    SvarSlett
  4. Heisan. Nydlege stokkroser du har. Deilig med dette været. Tar gjerne imot meir av det. Har slått plen i dag. Kanskje siste gang ?? Ha ein solrik søndag. Tullik på Rauneknappen.

    SvarSlett
  5. Hei! Tusen takk for heklemønsteret som du sendte meg- nå gleder jeg meg til å ta fatt! Her har også endelig solen tittet frem og jeg har som du brukt tiden ute i hagen, plantet løker og koooooset meg!
    Fin søndag
    klem

    SvarSlett
  6. Nydelige stokkroser. Jeg har plantet noen i år, så jeg håper dem klarer seg i vinter og kommer med blomster neste år.
    Revebjellene dine var kjempe fine. Noen av mine holder også på med blomstring enda.

    Ønsker deg en kjempe fin søndag! Kos deg i hagen! klem

    SvarSlett
  7. Det var flotte stokkroser og dei var utrulig fine etter alt regnveret som har vore.
    Har fått meg frød av slike...gled meg til dei vil blomstre.
    Revebjellene var fine og den øverste hadde ein nydelig farge på teikningane. Har igjenblomstring på mine no også etter nedklipp. Deilig med slik blomstring no om hausten.
    Ha ei superfin veke.

    SvarSlett
  8. Wonderful flowers, miraculous colours. I am greeting

    SvarSlett