Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

mandag 11. februar 2013

X - faktor... HVIT

Jeg elsker mine hvite planter i hagen og det er derfor ikke lett å velge hvem som er min X - faktor.
Men siden jeg for tiden lider av vårlengt, så falt valget denne gangen på en liten skjønnhet.
Den dukker opp i mai og lyser opp i bedet.
 En snehvit anemone... kjøpt på Hagelagets loppis for noen år tilbake.
Det var kun denne ene og det var nok flere som misunte meg denne :-)
 
Men siden jeg har for vane å flytte litt rundt på planter i bedet, så trodde jeg i 2011 at den var forsvunnet. Men så... i mai 2012 dukket den opp igjen... noen meter lengre borte.
Og nå skal den få stå i fred... til glede i de kommende år.
 
 
Mange flere hvite, vakre... finner du hos
 
 
 


14 kommentarer:

  1. Så vacker!! Så enkel och skir. Vilket fynd du gjorde:)).
    Lycka till.
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Vakker og vårlig! Hold ut, snart er det vår :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Hvor er den smuk og svæver så elegant! :) Skønt billede!
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Denn var da utrolig lekker! Har skjønnheten noe navn?! Lykke til :)

    SvarSlett
  5. Den var rett og slett fortryllende vakker!! Lykke til.

    SvarSlett
  6. Vakker, utrolig vakker. Hilsen Anne

    SvarSlett
  7. Nydelig, skinnende blank og vakker :)
    Hyggelig at du er med på konkurranse

    SvarSlett
  8. Så vakre de er! Flotte bilder :-)

    SvarSlett
  9. Ikke bare nydelig blomst, men også veldig bra bilde.

    SvarSlett
  10. Så heldig du var! :)
    Kan tenke meg at disse lyser opp i hagen.
    Fin kandidat! Lykke til!

    SvarSlett
  11. Nydelig bilde av en kjempefin blomst!

    SvarSlett
  12. Ja vårlengten kjem for fullt med slike bilder av vårens skjønnheiter. Vakker, vakker...
    Lykke til!!!

    SvarSlett
  13. Denne var virkelig flott, så ren og fin. Ønsker deg masse lykke til! Klem

    SvarSlett
  14. For en flott hvit anemone.
    Lurer på hva jeg gjør feil, for når jeg sår anemonefrø på våren, kommer de aldri opp.

    Ha ei super helg.

    SvarSlett