Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 10. november 2013

Tid for innekos

Hver årstid har sin sjarm... 
men må nok innrømme at sommeren er den tiden jeg føler at livet er på det beste.
Men nå er tiden kommet til innekos i drivhuset og for en hageglad person som meg, 
så bærer drivhuset preg av kos.
 Det er deilig å sitte der alene 
og det er kjekt å tilbringe tid der inne sammen med venner og familie.
Sist helg ble alt gjort klart for mange gode stunder...


Happy Light skaper en fin belysning og god stemning.


Men før alt ble satt på plass hadde Handyman lagt et etterlengta flisgulv. Vi valgte steinflis i varme gråe sjatteringer. Nå skal det bli mye enklere å holde det rent enn murstøpen.


Etter fuging ble det vasket grundig... 
og dampvasker er et fantastisk hjelpemiddel 
for å sikre at alle utøy er fjernet etter en vekstsesong.
 Og med god hjelp gikk det unna i en fei!


60 potter Pelargonier har fått plass i drivhuset, 
så her kan jeg pusle med litt hagestell utover vinteren.


Ute er det fyr på bålpanna og det gir en fin stemning i novemberkvelden.



For meg er dette den optimale Helgeglede på denne tiden av året.



Flere Helgegleder finner du hos VIVI 
og Little Red House

17 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder, for en drøm av ei hagestue - skjønner godt at du koser deg og har fine stunder der! :) Klem fra Else Britt

    SvarSlett
  2. Åhhh, det må være veldig koselig å sitte i drivhuset ditt=) Skikkelig idyllisk og fint=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Åja..dette er også hagekos...det å kunne bruke veksthuset utover vinteren!
    Så koselig du har gjort det..her blir det mange gode stunder:)
    Dampvasker...den var en fin..hvordan fungerer den? Er det festet til støvsuger eller er det et eget produkt?
    Ønsker en fin uke:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Vasker kun med rent vann som fylles på tanken. De varmes opp til damp under trykk. mange forskjellige redskaper følger med.. små dyser som kommer inn i alle kriker og kroker er et virkelig bra redskap i drivhuset. men vi bruker den også til all slags rengjøring innendørs... effektivt og miljøvennlig!

      Slett
  4. Så stemningsfullt i drivhuset! Der satte du meg på en ide, med lyslenke der. Har nettopp vasket, ryddet og gjort klar drivhuset for vinteren, men ikke gjort i stand koseplassen ennå.

    SvarSlett
  5. Så koselig du har gjort det i drivhuset!
    Flisegulvet ble virkelig fint! En ekte Handyman er gull verdt.

    SvarSlett
  6. Fantastisk koselig i drivhuset ditt, mitt er avstengt fra høsten til mars gidder ikke bruke strøm der ute da :)
    Æ har helller ikke så masse blomster som trenger overvintring slik som du har.
    Men du har gjort det kjempekoselig med sitte gruppe sammen med alle blomstrene dine :)

    Ha en fin kveld.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  7. Oi, flott drivhus og hagestue! Stilig lyslenke! Nydelig å forlenge sommersesongen med drivhus. :):)

    SvarSlett
  8. Drivhus, sukk.....ønske nr.1 på lista! Kanskje julenissen bare kan ordne et i år!! 60 pelagoner, jeg har 4 på soverommet, du skjønner....hadde jeg hatt drivhus tror jeg, jeg hadde flyttet ut for godt.....

    SvarSlett
  9. Ja grip dagen! dette så jo ut som en god måte å nyte sen høst på! Ha en flott ny uke, i drivhuset?!

    SvarSlett
  10. I love your greenhouse. The new tile floor is wonderful and I love the pretty lights. Enjoy your new week!

    SvarSlett
  11. Virkelig en drøm av et drivhus!

    SvarSlett
  12. Hei! Skjønner veldig godt at dette er den optimale helgeglede. Det må være som å lukke døra til vinteren og gå inn i sommeren. Deilig at det vokser. Nydelig sted du har laget. God ny uke! Anne

    SvarSlett
  13. Himmel og hav, for et drivhus. Her skjønner jeg at du trives. Dette må være helgens beste glede.

    Ønsker deg en fin ny uke, og fortsett å kos deg. Klem

    SvarSlett
  14. Du store min for et koselig og innbydende drivhus. Der kan man jo lett slå seg ned. Så flott med bålgryten utenfor. Her må alle føle seg hjertelig velkommen. Det oser av gjestfrihet.

    SvarSlett
  15. Det er det som er så flott med årstidene, at hagen får vise seg fra nye sider. Lys i hagen om kveldene er sååå vakkert:)

    SvarSlett
  16. Jeg bare digger det flotte og stemningsfulle drivhuset ditt, og drømmer om å en gang få mitt eget.....

    SvarSlett