Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 21. februar 2015

Siste mimrestund 2014

September ble den siste hagemåneden for meg i 2014.
Resten av høsten gikk med til jobbreising.
Men September var joe en flott måned med mange fine dager og fortsatt mye blomstring.

Comte de chambord og Nicotiana Picotée i krukke.


Blue Girl var en av derosene som blomstret uavbrudd gjennom hele sommeren.

 Og årets nyplanta... Clair Austin... en av de vakreste.


 De sene Clematisene blomstret fortsatt...



Cosmos er en av høstfavorittene.



Det samme er Nicotianaene.


Det er godt å finne en sitteplass en varm septemberdag, 
senke skuldrene og nyte omgivelsene.


Her finnes også en Storkenebb nyhet.. Patricia ble kjøpt som en barrot plante tidlig vår.
I løpet av sommeren ble det en stor tue.
Klipte den ned i august og kom tilbake med vakker blomstring i septemer.



Innomhus plukket jeg inn buketter og de siste tomatene havnet på glass.



I oktober blomstret fortsatt Blogbegrene og det er det eneste bilder fra senhøsten.


Desember kom og gikk, litt drivhuskos ble det innimellom.



Men nå er det et nytt år og innomhus er hagesesongen i full gang.
Kjempeverbena, blodbeger, chili og tomater i er full vekst.
I morgen skal jeg så.. mye, mye mere...
Ønsker der ealle en ny, fin uke!

Klem fra Aud Irene


12 kommentarer:

  1. Så vackert det är i din trädgård med alla fina blommor, hittade en favorit Blue Girl, en underbar färg.
    Ha en eiktigt skön helg! Marika

    SvarSlett
  2. Oi,dette var inspirerende bilder! Hvilken blomsterprakt du har i hagen.

    SvarSlett
  3. Her var det mange fantastiske bilder! Hagen min er foreløpig ikke så imponerende, men jammen er det mange fantastiske hagebloggere som gir inspirasjon til innsats i hagen! Takk! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  4. Så fint du har det, många underbara rosor. Claire Austin har jag inte, så vacker. Tack för all inspiration. Och tack för att du gillar min trädgård.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Så hyggelig med et besøk på bloggen min da den (bloggen) våkner til liv igjen etter vinterdvalen (pga altfor mye jobbing). Her hos deg oser det av sommer og inspirasjon. En av mine favorittblogger :-)
    Ha en fin uke! Hilsen Grethe

    SvarSlett
  6. Fantastisk flott blomstring i hagen din i september. Kjenner nesten duften av rosene. Det må være en aldeles nydelig hage du har.

    SvarSlett
  7. Nydelige septemberbilder.!! Og..inspirerende vårbilde fra drivhuset. Tenkte å ta endel pelargonia stiklinger i slutten av uka, men venter nok litt til med såing av sommerblomster.
    Nyt vårarbeidet.:))
    Eirin

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder! Flotte roser i en flott hage :-) Ble veldig inspirert av sammen plantningene dine.
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  9. Ikke annet å si enn WOW for en flott hage!
    Du har så utrolige mange flotte frodige planter i hagen din,de hvite cosmosene som lyser så fint opp,hostaene i alle varianter å alle de nydelige rosene og klematisene,herlig!
    Ønsker deg en flott ny blomstrende sesomg:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Det har vært en sann fornøyelse å følge med på mimringen din. Du har en helt fantastisk hage. Herlige hvite cosmos, vakre roser og clematis. Ja, så tar de enorme blodbegerne pusten fra meg. Mine har aldri vært i nærheten at det. Takk for "turen".
    Ha en fin kveld. Jannicke

    SvarSlett
  11. hei !
    Så mange flotte blomster du hadde!
    cosmosen blomstra lenge hos meg også. og i år skal jeg ha flere sorter .
    God sesong ønsker jeg deg!
    bloggklem :)

    SvarSlett
  12. Your flowers are beautiful. I bet they have a wonderful scent. Thank you for sharing these wonderful photos.

    SvarSlett