Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

mandag 6. september 2010

Award

Takk til Koseleg og New Dawn for Award. Syv ting om meg selv, ikke lett... men sånn ble det.


1. At jeg er bitt av "Hagegalbasillen" er vel ikke overraskende for noen. Denne lidenskapen låg brakk veldig lenge. Jeg har bodd i leilighet uten hage, både i Ålesund og Molde i mange år. Men etter at vi kjøpte Parkvegen, dukket den opp igjen og nå blomstrer lidenskapen for fullt. Akkurat nå blomstrer blant annet dette.


2. Jeg er glad i fjellet og liker å holde meg i form. Men de siste årene er det blitt mindre, hagen tar mye av tiden på sommeren og høsten. Bildet er fra en tidligere tur på Hornelen i Bremanger.


3. Jeg er glad i å reise, så noen utenlandsturer blir det hvert år. Storbyferie er noe vi liker godt, byene Thallinn, Riga og Vilnius anbefales. Tyrkia er en annen favoritt, kultur, bading og god mat.. kan ikke få det bedre. I slutten av denne mnd. går turen til Antalya.. gjett om det skal bli deilig. Fra vårens tur til Thallinn.


4. En tidligere lidenskap har dukket opp igjen. Etter inspirasjon fra en god kollega, så har jeg igjen begynt å klirre med strikkepinner og helkekrok. Et av prosjektene er et slumreteppe til drivhuset, inspirert av rosekoppen.


5. Og så er jeg veldig glad i å lage mat, samle venner og familie til dekket bord er kjempekjekt. Men det blir desverre alt for sjelden.. men nå kommer høsten og da skal jeg skjerpe meg. En Tapaskveld med familien der vi sammen lager maten, god vin, gitarspill og sang, ja da er det fullkomment.


6. Jeg liker å slappe av med den god bok og å høre på god musikk. Akkurat nå har jeg lest Senor Peregrino og skal begynne på Huset ved Moskeen. Men ellers så går det mye i Hagebøker og Kokebøker. Favorittmisikk... Blues!

7. Og så jobben da, den bør vi helst like.. Jeg er så heldig å ha en spennende jobb og kjempegode kollegaer. Jeg jobber  Her

Det var litt om meg, jeg sender "ballen" videre til følgende personer.

Wenches Hage og Hobby
Tyrihjelms Prosjekter
Linneatunet- drømmehagen vår
Bestefarshage
I Kirstis verden
Min verden hagebloggen


3 kommentarer:

  1. Gratulerer med award! :o)

    Tusen takk for din hilsen på min blogg!
    Ønsker deg en fin høstdag.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  2. Grattis till Awarden! Tack för besöket på min blogg! Så många vackra bilder du visar!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvarSlett
  3. Heisann! Her var jeg i bryllup for noen år tilbake. Nevøen min gifta seg med Tiina fra Tallin. De bor her, ikke langt fra meg, men Tiina har beholdt jobben i Tallin, ukependler. Det må bli slitsomt, men tilsvarende flott jobb er ikke ledig i Norge!
    ;:OD)

    SvarSlett