Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

fredag 7. januar 2011

Gjemmeleken i fire årstider.

Det er fredag og tid  for "Blooming Friday - Hidden" hos Roses and stuff

Jeg velger meg en gjemt blomst fra de fire årstidene.

Våren 2010 kom sent og jeg ventet og ventet. I det kalde været gjemte tulipanene seg vel og lenge.
Men vakker bladverk og knupper er heller ikke å forakte..


Høysommer og roseblomstring.. det er tross alt høydepunktet i løpet av sommeren. 
Titt, titt sier Nostalgie.. der den gjemmer seg litt bort i friskt og grønt bladverk. 


Høsten byr også på mange flotte blomstringer, blant annet er Anemonene en av favorittene. Både knopper og blomst er vakre. En enkel rosa Høstanemone er vakker rett før den springer ut.


Vinter.. ikke akkurat min favoritt årstid. Men at det er vakkert.. det kan jeg ikke nekte for.
Når jeg tenker meg om, så er det mest kulden jeg ikke liker.
Rhododendron i krystallsnø.. dobbel gjemsel. Gjemt under snøen og blomsten gjemt i knoppen.


Jeg ønsker alle en fin vinterhelg og spesielt til mine nye følgere. Jeg titter innom bloggene deres etter hvert. 
Jeg blir veldig glad for alle kommentarer, kjekt å bli kjent med dere alle i Blogglandia.

Klem fra Aud Irene

14 kommentarer:

  1. Mye lengten og venten ligger gjemt i en blomsterknopp. Höstanemoner forelsket jeg meg i i høstes, de er så pene synes jeg. Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  2. Vilka fina vinterbilder.
    Rhododendron knoppen är så fin.
    Vilken otroligt läcker ros underbara färger.

    Höstanemoner planterade jag i fjol höst och jag hoppas att de har överlevt vintern.


    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvarSlett
  3. Flotte bilder du har tatt. I år har jeg sådd to typer anemoner, får bare håpe at jeg lykkes bedre i år enn i fjor.

    SvarSlett
  4. Witaj, masz piękne rośliny, pozdrawiam.

    SvarSlett
  5. Dejlige billeder. Rhododendronens knopper kan jeg ekstra godt li her om vinteren, for det viser, at der er blomster på vej til den nye havesæson :-)
    Har selv været ude i haven og kikke på rhododendronknopper i dag.

    Hilsen Vivik

    SvarSlett
  6. Verkligt fina gömmebilder.
    /Anette

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder! Den tulipanen hadde flott bladverk :)

    SvarSlett
  8. Vilka fina bilder :) Gillar den med rosen :) Kram Suss

    SvarSlett
  9. Vilken vacker tulpan ! Fina bilder på temat gömd.
    Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlett
  10. So beautiful, love the rose one the best.

    SvarSlett
  11. Underbara bilder speciellt där rosen nästan gömmer sig bland bladverket. Önskar dig en riktigt fin helg/Gela

    SvarSlett
  12. Härliga gömda-bilder!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvarSlett
  13. Vilken fin tolkning av temat du bjuder på! Nostalgie är en riktig dröm...
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvarSlett
  14. Vakkert tema og flotte bilder. Takk for hilsen. Ha en spennende uke.

    SvarSlett