Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

tirsdag 19. april 2011

Rosemøte i Rosenes By

Onsdag 13.april hadde Molde og Omegn Hagelag, årets Rosemøte. Foredragsholderen Dag Lyngar holdt et engasjerende foredrag med mange flotte rosebilder. 
Det samme gjorde Molde kommunes gartner, Knut Larsen.
Se reportasjen i Romsdal Budstikke. Ønsker seg ny Molderose.
Se også historien om Molderosen i et tidligere innlegg. Molderosen.


I dag har jeg klipt mine rotekte roser. De tåler alltids en frostnatt etter at de er klipt.
Noen av rosene ser ut til å ha takket for seg i vinter, men mange har også klart seg bra. Da blir det i alle fall ikke noe problem å finne plass til de jeg bestilte i fjor høst :-)
Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

3 kommentarer:

  1. "Da blir det i alle fall ikke noe problem å finne plass til de jeg bestilte i fjor høst :-)" - den rette innstillinga for oss som digger roser - ikke noe stress. Jeg har så smått begynt beskjæringen, jeg også. Ønsker deg en flott påske!

    SvarSlett
  2. Oj, så utrolig mange flotte blomsterbilder du har i bloggen din. Fantastisk vakkert! Nydelige farger! Sukk!

    Ha en riktig god påske!

    SvarSlett
  3. Hei og God Påske!
    Så synd å høre at du sannsynligvis har mistet noen av rosene dine...men det ser ut til at du har funnet en løsning på problemet?!
    Jeg har mistet noen av graniumene mine. Deriblant en av favorittene ser det ut til- sukk. (Men jeg har ikke gitt opp håpet helt ennå).
    I år prøvde jeg å så Nicotina igjen- etter inspirasjon fra deg- foreløbig ser det lovende ut- gleder meg!
    Håper du får en super Påske og takker for hyggelig kommentar på bloggen min.
    Mvh Monica

    SvarSlett