Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 18. januar 2015

Kom mai du skjønne milde...


Mai 2014 var en strålende vårmåned med rekordtidlig spiring og blomstring.
Mai med tulipaner, rhododendroner, frittalarier, kirsebærblomstring, spiring både ute og i drivhus.
Utplanting og mye kos og forventninger... kan det bli bedre?



Forglemmeieisøstrene er en av vårfavorittene mine, 
de vokser mange steder i hagen og lyser opp med sine blå og hvite blomster. 
Her ved hvileplassen i Kirsebæraléen er det Jack Frost som lyser opp.


 Inne i drivhuset blomstret tomatene og etter hvert ble det trangt om plassen.
I det fine maiværet fikk Pelargoniene komme ut.



For første gang trodde jeg at noen roser skulle blomstre til 17.mai, 
men litt kaldt vær siste dagene før satte en stopper for det.
Men 22.mai blomstret de første Louise Bugnet.


Det ble også prioritert en tur til Amsterdam og vakre Keukenhofen.
Tidlig vår gjorde at vi var litt sent ute, 
men inne i Orangeriet var det en fantastisk utstilling av liljer, hostaer og heuchera.



Å komme hjem til en hage der voksekraft og farger hadde eksplodert... 
STOR LYKKE!




Å rusle rundt å fotografere alt som skjedde fra dag til dag...
Også en stor lykke!




Valmuesøstrene er også en av de jeg gleder meg mest til møte igjen... vår etter vår...
Vakre står de med nikkende blomst...



Avslutter min "mai mimrestund" med enda en favoritt.
Perlebusken "Princess Bride"


Deler min mimrestund på Vivis Helgegleder


Klem fra Aud Irene

6 kommentarer:

  1. Så mye vakkert hos deg! Steinbedene dine er helt fantastiske!!

    SvarSlett
  2. Åjaaa...som vi lengter til denne tiden!
    Flott blomstring hos deg..og besøk til Holland er jo alltid gøy!
    Fin søndag til deg:))

    SvarSlett
  3. For en fantastisk hage du har! Ja, våren i fjor var uten sidestykke. Hagen i full flor i mai. Kjenner vårlengselen allerede. Ha en god uke!

    SvarSlett
  4. For en nydelig hage. Der skulle jeg gjerne ha vært. Lykke til med årets vår.

    SvarSlett
  5. Så mye fint som blomstret hos deg i Mai! Kjempefine bilder! Det var en veldig tidlig vår her også i fjor. Therese Bugnet har blitt en stor favoritt her også :) Den er eventyrlig vakker!

    SvarSlett
  6. Hyggelig å se flotte bilder fra hagen din. Kjenner at jeg lengter etter vår !
    Tror jeg ønsker meg en perlebusk i år :-)
    Eirin

    SvarSlett