Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

onsdag 5. mai 2010

Tilværelsen i vinduskarmen





Min favoritt sommerblomster er uten tvil, Nicotiana. I år har jeg sådd fire sorter og alle har spirt godt. Uten drivhus er det kjøkkenbenk og vinduskarmer som gjelder. Etter hvert frister de tilværelsen i et lite plast drivhus ute på verandaen.
I dag er det et fantastisk vær, sol fra skyfri himmel..så denne helgen får de lufte seg litt. Jeg planter Prydtobak både i potter og som utfyllingsplanter i bed. Men jeg må nok smøre meg med tålmodighet enda en stund...
Jeg har sådd:
  • Avalon Lime/Purple Bicolor
  • Perfume Deep Purple
  • Jasmin Grandiflora
  • Avalon Bright Pink

2 kommentarer:

  1. Jeg legger deg inn på min blogg - jeg har bodd i Molde i 8 år tidligere i mitt liv, så jeg må følge med på spiringen hos deg :-)Det ser da ut som om det spirer helt perfekt uten drivhus! Nicotiana er nydelige blomster. Jeg sår "Lime" hvert år, og det er stor suksess hver gang! Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Hei Blomsterguri. Jeg leser de fleste innlegg på Hageblogger.no. Du er alltid spennende å følge. Jeg har også plantet ut i krukker i dag, men de fleste har fått opphold i boden i natt. Det er kaldt i Molde. :-(

    SvarSlett