Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 7. april 2011

Gleder meg...

...til årets Hagemesse på Lillestrøm. I morgen går turen til Oslo og besøk på Hagemessen. Det viktigste er å få bestilt drivhus.. må nesten klype meg i arma for å tro at det er sant. 
Kjenner jeg meg selv rett, så blir både min og handymans håndbaggasje full av stiklinger og planter. 
Mens jeg venter på våren, 
så nyter jeg de små pellisene i vinduskarmen som allerede har delt sine vakre blomster med oss. 
De får nok selskap av noen flere etter denne helga..

En stikling av Diane Louise, en Zonale, malerskrinspelargonium.
Kjøpt hos Hagemoplanter på hagemessa i fjor.


Ade`s Elf, Stjernepelagonium. Stikling av en plante, fått av en hagevenninne.


Chelsea Gem, en søt liten stikling av en plante kjøpt på planteloppemarked.


En søt, hvit navnløs. Overvintra fra i fjor og er allerede blitt en fin, frodig plante.


Ønsker alle som stikker innom en fin vårhelg!
Kanskje sees vi på Hagemessa.

8 kommentarer:

  1. Jeg har også delvis planer om et besøk på messen i morgen:) Kos deg masse masse:) Og så herlig å få kjøøpe drivhus da:) Spennende:) Lykke til:)

    SvarSlett
  2. Piękne pelargonie, bardzo je lubię i stawiam na balkonie, pozdrawiam.

    SvarSlett
  3. Ha det så trevligt på mässan!
    Jag tror absolut du hade rätt när du sa att min pelargon är en 'Chelsea Gem'det har jag läst mig till.Men ej namngett den i fall det inte stämmer.Men nog tror jag som du allt:-)
    KRAM från mig!

    SvarSlett
  4. Nydelige pelargonier du har i blomst! Så heldig du er som skal på hagemesse og bestille drivhus!! Kjenner Gleden din:) Du må vel ha et par sommerfugler i magen nå? Kan jeg spørre hvilket drivhus det er dere skal bestille?
    Du må ta bilder av det du kjøper og vise på bloggen:) Ha en kjempegod tur og god helg til deg! Klem Elen

    SvarSlett
  5. God tur til messen,jeg skal også innover,gleder meg.God inspirasjon og kanksje en treffer noen kjente også:)

    SvarSlett
  6. Åh, så fine pelliser du har! Tenk om litt har du et drivhus du kan fylle med grønnsaker og blomster i alle fasonger og farger =) Lykke......
    God tur til Hagemessa! Heldig du som har en handyman som vil være med og bære stiklinger!

    SvarSlett
  7. Ja, det brukar bli mycket att bära hem och ordna plats för. En dag på mässa och minst en dag efteråt att ta hand om allt det nya...

    SvarSlett
  8. Det er så kjekt å følge bloggen din og den gir meg masse inspirasjon. Nå er jo våren her og jeg gleder med virkelig til å ta fatt i hagen og i drivhuset. Vi har kommet så vidt igang. Jeg har gitt deg en Award idag og håper at du tar imot den. Ha en strålende helg!

    SvarSlett