Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

fredag 10. februar 2012

X-FAKTOR RØD

Dicentra "Burning Hearts".. Noe rødere enn brennende hjerter og brennende kjærlighet, ja det kan fruen av Parkvegen knapt tenke seg. 
Da hun fikk se meg i fjor vår, var ikke valget vanskelig. Jeg fikk bli med henne hjem.. og nå står jeg i velkomstbedet sammen med hostaer og ønsker alle velkommen inn i hagen.
Og siden jeg er en av få røde i hagen, blir jeg virkelig lagt merke til. 
Med mitt brennende røde hjerte, lysere kanter og blålig flika bladverk...
Er jeg ikke vakker?




Flere røde til den vakreste buketten du kan tenke deg, finner du HER

11 kommentarer:

  1. Å den var jammen lekker:) Takker for besøk hos meg, og oppmerksom kommentar:) Men min kjære 'Flammentaz' ble nok ikk emin hages x faktor plante... det var den store flotte peonen min, i innlegget før som ble det:) Tror den en av de føste som ble lagt inn i annes liste... SIden de siste osm legger inn kommer først, må du bla ganske langt ned:) Jeg ønsker din kandidat lykke til:) Ha en masse god helg:)

    SvarSlett
  2. Jeg kikka bare etter den blå porten med Flammentanz :-) lykke til du også!

    SvarSlett
  3. 'Burning Hearts' er en virkelig vakker Dicentra, med de rød blomstene mot det grågrønne bladverket. Nydelige bilder!
    Ser du har presentert mange flotte kandidater tidligere også.
    God helg og lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  4. Den var vanvittig flott på nært hold! Kjempe flott bilde det første!
    Dette er en staude som aldri svikter i hagen.

    Ønsker deg masse lykke til!

    SvarSlett
  5. Oj, for en lekkerbisken! Utrolig flott rødfarge på den. Jeg kjøpte en hvit variant i fjor. Jeg elsker bladverket også på denne planten!
    God helg og lykke til!

    SvarSlett
  6. De siste dagene har jeg notert mange planter på ønskelista mi. Så utvalget røde blir nok utvidet til våren/sommeren så sant hagesentre i nærheten har det jeg ønsker.
    Burning hearts er satt på lista. Nydelig.

    SvarSlett
  7. Oj, så spesiell rødfarge det er på den!! Utrolig nydelig. Var så flott med den kalde grønnfargen på bladene også. Skjønner at du er glad i denne!

    SvarSlett
  8. Så fin og rød! Et vakkert eksemplar! Lykke til! Hege

    SvarSlett
  9. Noen ganger ergrer det meg at jeg ikke har et rødt bed! Denne nydlingen hadde absolutt fått stor plass, kanskje som kantplante? De blomstrer jo så lenge at det er en fryd :)

    SvarSlett
  10. Vakker og ven hjertelig blomst. :)

    Lykke til!
    Jeg har et lite Løv lotteri på gang, så vil du være med så heng på. :)

    Lørdagshilsen fra Huldra

    SvarSlett
  11. Dette var en snerten Lady in Red! Du har en nydelig hageblogg og har vel fortjent en award som kan hentes hos meg under gårsdagens innlegg! Ønsker deg en fortsatt fin kveld:-)

    SvarSlett