Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 22. mars 2014

Velkommen tilbake... VÅRSOL!

Jippiiiiiiii... etter et par uker med ruskevær, snø og mye regn og vind... endelig er sola tilbake!
Og YR.no lover strålende vær hele neste uke.
Her er det mye å glede seg over... tenk å være så heldig!

Stor glede over å ha hatt bursdag 
og kunnet kjøpe seg de flotteste krukker for pengegaven fra mamma!
TAKK!


Samme "looken" finnes i flere fasonger. Også en som i vannurnefasong med hanker.
Den står nå øverst på ønskelista!

Jeg elsker denne rustikke overflaten, må bare tenke nøye gjennom hva jeg skal plante i de.

Årets første klematis er kjøpt inn... vakre Sieboldii!


Ute skinner solen og tulipanene har fått kommet ut.





Ute i hagen har snøen begynt å forsvinne igjen og krokusene titter opp både her og der...


Og den største glede er å konstatere at allium og tulipaner ser ut til ikke 
å ha tatt noen skade av vinterens lynvisitt..

Det er HELGEGLEDE det!

13 kommentarer:

  1. Härligt med vårliga dagar. Så smart att du har satt tulpaner i potte, det tenker jeg bestandig jeg skal huske, og glemmer det hver høst...
    Nyt dagene :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med overstått! Du de krukkene var utrolig flotte! Hvor har du kjøpt dem?! God helg!

    SvarSlett
  3. Vel overstått! Sieboldii er lekker! Er den vinterherdig, eller skal du overvintre i drivhuset?
    Det har vært mye ruskevær her også, men nå er det strålende meldinger for neste uke .☼ ☼ ☼
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  4. Denne Clematisen må nok overvintre innendørs... :-)

    SvarSlett
  5. Så flotte krukker og vårblomster. Gratulerer så mye :-) Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Krukkene er flotte! Og..nå er jeg skikkelig inspirert til å sette tulipaner i krukker.
      Fortsatt god helg.
      Eirin

      Slett
  6. Å, så herlige vårbilder hos deg. Tulipanene dine har jo kommet skikkelig langt, og veldig flott farge på dem var det også.
    Det er ei herlig tid vår går i møte nå, og jeg gleder meg til å se hva du skal fylle i de flotte krukkene dine.

    Ønsker deg en fin søndag, og tusen takk for en koselig vårlig helgeglede. Klem

    SvarSlett
  7. Dette innlegget ble jeg skikkelig glad av=) Så flotte krukker du har kjøpt. Jeg ønsker meg flere krukker til hagen, og håper jeg finner noen fine i løpet av sesongen. Koselig å se alle blomstenen dine=) Vibeke

    SvarSlett
  8. Å SÅ BRA DU LA IGJEN SPOR HOS MEG
    FOR DA FANT JEG DIN HERLIGE BLOGG
    SOM JEG GLEDER MEG TIL Å FØLLE FREMOVER
    GRATULERER MED OVERSTØTT
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  9. Åjaaa...her er det vår!
    Nyydelige krukker..liker det rustikke jeg og,så disse falt helt i smak:)
    Kos deg i vår-sola:))

    SvarSlett
  10. Her er det vårstemning! Herlig blomstring og råstilige nye krukker!

    SvarSlett
  11. For noen vakre krukker! Hvor i Molde får du tak i slik tro? I så fall vil jeg ta meg en tur i mai når vi kommer oppover.
    Og gratulerer med vel overstått. Nyt det gode vårværet i vakre Romsdalen.

    SvarSlett
  12. Så vårlig og stemningsfullt hos deg. Krukkene er jo bare helt nydelige, ser for meg noen sarte roser i dem jeg...kanskje små bunndekkere hengende over kanten.. Kan det være et tips?

    SvarSlett