Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 25. mars 2012

Årets første hagesdag..

Ja, sånn på ordentlig i alle fall.  8 gr. og oppholdsvær, litt solgløtt til og med... Startet tidlig i dag, på med flisgenser og ut i hagen. Lurer på hvor 8 timer er blitt av... men dersom jeg rusler en tur så skjønner jeg det.
Alle bed har fått en første opprydding etter vinteren. Og klematisene er klipt etter alle kunstens regler.

Ikke alltid så lett å huske hvordan hver enkelt skal klippes, 
men med notisbok og oppskrift fra Bogrønt Rom,så gikk det veldig greit. 
 Strødde samtidig på litt helgjødsel, 
så nå er det bare å vente på god vekst og sommerens blomstring.


Men akk... ikke bare glede. Kampen mot sneglene har startet.
Snauspiste løkspirer, men synderen måtte bøte med livet.
Den milde vinteren gjør nok at sneglekrigen blir lang og tøff i år. 
Det er bare å brette opp ermene og sette igang.


I bedene popper staudene opp... dette er forventningenes måned. Vi har mye å glede oss til.
Julerosene er i blomst... og de er da vakre, ingen tvil om det!



Av krokusene som blomster nå, så er denne... den jeg liker aller best.



Ønsker der alle en fin ukestart!

8 kommentarer:

  1. Herlige bilder, og her har vi også hatt en nydelig dag:) Enig med deg... timene går utrulig fort når en styrer på ute i hagen :)) Takk for tipset om bogrønt rom. Den skal eg sjekke ut.

    Hadde bare morgendagen og resten av uka blitt like fin....
    Ha en fortsatt koselig kveld!

    SvarSlett
  2. Så flink du er:)..virkelig en deilig dag ute..og så godt å få rusket skikkelig opp:)
    Nydelige krokus du viser:))
    Ønsker deg en fin uke..håper det blir mere sol:))

    SvarSlett
  3. Eg tenkjer at du og sit med den herlege følesen som sit i heile kvelden etter ein herleg dag i hagen. Nydeleg krokus! Får håpe det kjem litt sol i kommande veke og. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Så koselig med kommentar=) For en nydelig julerose, og fantastiske krokus=) Du har et slikt bed som jeg ønsker meg hvor det bugner over av blomster=) Får håpe det blir etter hvert. Fin søndag til deg. Vibeke

    SvarSlett
  5. Herlig å få være ute i hagen hele dagen. De krokusene dine var nydelige ja. Jeg har kikket rundt på bloggen din, og du har en helt fantastisk hage. Det er noe sånt jeg går og fantaserer og drømmer om også :)

    SvarSlett
  6. Ja, denne helgen har det vært vær til å være ute hele dagen! Vakre juleroser og krokus. Du minner meg på at jeg skal gi klematisene litt godsaker - har ikke tenkt på det enda :-) Elendig med snegler du har da - bruker du Ferramol? Tror det virker hos meg.

    SvarSlett
  7. Kjempflink er du! Men det er deilig å være ute og kose seg i hagen når været er så bra som i helgen! Selv sliter jeg med en lei forkjølelse, og luften er skarp! Men jeg fikk gjort største opprydningen den søndagen det kom snø på ettermiddagen! Men fysj, brunsnegler er noe herk! Vet ikke hva som er verst, snegler eller hjort! Hmm, sneglene er vel ikke mulig å gjerde ute!
    Så nydelig julerose og krokus!
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  8. Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
    Tak for billederne af de smukke blomster.
    Ha` en god aften.

    SvarSlett