Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

mandag 26. mars 2012

Madeiras stolthet og ukjent frø fra Frankrike.

I vinter da frøshoppingen var på sitt "hotteste" havnet en pose frø av Echium candicans i handlekurva. 
Senere leste jeg at denne var vanskelig å få til å spire. Men når frøene først var kommet i hus... 
ja, så fikk de også komme i jorda. Og de som var i denne posen var usedvanlig spiredyktige. 
Så nå har jeg 10 småplanter som skal stelles etter alle kunstens regler. 
De blomstrer nok først neste år og blir neppe så vakre som på Madeira... 
men håpet er å ha noen fine planter i krukker på terassen til neste sommer. 
Da kan jeg drømme meg til solfylte Madeira for en liten stund....


Det tar nok en god stund før de blir som denne, men er det liv er det håp.
Her etter prikling sammen med omplanta tomater.


Marit Ellen er navnet på noen småplanter som er priklet fra spirte frø fra Frankrike.
De fikk jeg av min nabo og er derfor oppkaldt etter henne.
Hva dette er for en plante, det er ennå uvisst. Men Marit Ellen husker at de var vakre og hvite.
Så får tiden vise, jeg lever i spenning...


Ønsker dere alle en fin uke!

4 kommentarer:

  1. Dette blir virkelig spennende! Pass godt på dem!

    SvarSlett
  2. Så spennende:)
    Gøy med noen nye utfordringer...lykke til:))

    SvarSlett
  3. heisan

    Veldig flott den lilla blomen. Håper dine planter vil gleda deg med mange flotte blomer !!
    Spennande med slike prosjekt tenkjer eg.

    ha det godt :)

    SvarSlett
  4. Hei :)
    ja det er morro med frø som vokser til!
    jeg har selv sittet ute og planta om salat idag. jeg hadde
    14 små potter, nå har jeg 32:s så tror ikke det skal bli tomt
    for salat her hos oss på ei stund ;)
    En fin uke ønskes deg!
    Klem :)

    SvarSlett