Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 30. august 2012

Digitalis Candy Mountain Peach

4.mars sådde jeg Digitalis Candy Mountain Peach.
Siden de er toårige, så forventet jeg ikke blomstring før neste år. 
Men noen av plantene ville det annerledes! Nå er flere av plantene i gang med blomstring. 
De er spesielle med klokkene som vender oppover.
Vakkert... ikke sant?





I dag blåser det godt i Molde. 
Men Candy Mountain står beskyttet, så den skal jeg ha glede av en god stund fremover.
I morgen starter helga og yr lover fint vær.
Ha en fin hagehelg!

12 kommentarer:

  1. Piękne, nieraz potrafią zaskoczyć i zakwitną. U mnie padało już dzisiaj.
    Pozdrawiam.

    SvarSlett
  2. De var nydelige! Så kjekt at de blomstret allerede i år.
    Her har vi hatt både regn og vind i dag. Håper på en fin dag i morgen!

    SvarSlett
  3. De var kjempefine!... og for en bonus da, at du har fått blomstring allerede i år.
    Det blåser godt i Trondheim også, så det rusker bra til i hagen...
    Go' helg! Marianne.

    SvarSlett
  4. Nydelig Digitalis, hvor høy blir den?
    På spørsmål i bloggen min, den mørke Clematisen i headeren min er Romantica, og er litt mørkere enn bildet viser.
    I morgen skal jeg og Bergljot på kurs i Molde for å lære å bruke Hageselskapets side. Godt at du har bestilt god vær når vi må sitte inne hele dagen :-))))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor høy den blir... du kan jo stikke oppom gjerdet og se siden du skal til Molde:-)
      jeg skal på samme kurset. Sees :-)

      Slett
  5. Jau aldeles nydelige:)
    Ha en fin Laurdagskveld.

    SvarSlett
  6. Helt fantastisk flott! Jeg er så glad i revebjeller!

    SvarSlett
  7. Så vakker den er. Jeg har notert meg navnet. Husker du hvor du har kjøpt frøene? Anne

    SvarSlett
  8. Da måtte jeg ta en sjekk, siden flere har spurt.
    Jeg kjøpte frøene hos www.froetorvet.dk

    SvarSlett
  9. Denne revabjella var utrolig vakker , en slik en må jeg nok ha i revebjellas hage

    SvarSlett
  10. Fantastisk flott! Jeg elsker revebjeller og denne var ny for meg. Tidligere har jeg sett bilder av en hvit med sølv/grå- farget bladverk- den var også nydelig..Du vet ikke tilfeldigvis hva den heter?
    Mvh Monica

    SvarSlett