Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 3. mai 2012

Fra Praha i 30 gr. varme til Parkvegen og 8 gr.

Nydelige Praha viste seg fra sin aller beste side... Ca. 30 gr. varme i 4 dager gjorde godt for kropp og sjel.




Hjemme i Parkvegen... huttetu... kaldt og lite fristende med graving og planting i hagen. 
Jeg er langt etter skjemaet med våronna, men det blir nok... en vakker dag. 
I dag har Handyman montert fontena... etter hvert blir det et grønt miljø og en liten benk ved siden av.
Rislende vann har lenge vært en drøm og nå er den endelig på plass.


Før vi reiste på tur ble stauder, roser og hortensia satt ut av drivhuset for å klare seg så best de kunne. 
De var først blitt herda et par uker i forveien. Og det har heldigvis gått sånn noenlunde bra.



Trass i kjølig vær, så er det da noe som blomstrer i hagen. 
Noen tulipaner har startet blomstringen og primulaene er et sikkert vårtegn.



I drivhuset er det godt og varmt... der vokser det meste i rekordfart og tar nesten innersvingen på meg... Ikke så godt å beregne for en første års drivhuseier.......
Men bilder fra drivhuset... det får bli til en annen dag.
Ha en deilig fredag!

8 kommentarer:

  1. Det er et langt sprang fra 30 deilige varme til 8 kalde, ja! Her har vært kaldt, men også soldager innimellom som det har vært godt og varmt i solveggen! Det ser ut til at det har gått bra med drivhusplantene dine, og det var nok lurt å sette dem ut! Jeg har begynt såvidt å herde såplantene mine! Fontenen din var utrolig flott forresten!
    Nydelig vårblomstring!

    SvarSlett
  2. Å, så nydelig fontene! Den likte jeg!Det har vært kaldt her hos oss også..jeg var så overivrig og plantet ut squash-plantene mine, men spørs om de har gått dukken..ser slik ut!Nydelig sort tulipaner du har, herlig farge!Hilsen Else Britt

    SvarSlett
  3. Praha er en kjempeflott og hyggelig by! Du og du for noen flotte tulipaner du viser her! Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  4. ps Selv om det er kaldt, kan du trøste deg med at våren er kommet lengre hos deg enn her på Romerike.

    SvarSlett
  5. Ser ut som du har en spennende hage! Plenklipp her idag. Men blomster og spira frø får fortsatt stå inne på stua så lenge.
    Fin tid framover og håper på bedre temp slik at det blir kjekt å holde på ute.

    Hilsen Inger i Harøysundet

    SvarSlett
  6. Det var litt av en overgang. Håper du ikke fryser altfor mye.

    Kjempe fin blomstring i hagen din og den julerosa var jo bare helt lekker!

    Gleder meg til å se bilder fra drivhuset ditt. Klem

    SvarSlett
  7. Heldige deg som har vært i praha,det er en nydelig by!!!
    Jeg var der ifjor med jobben,å nøt hver krinkelkrok av byen:)
    For en flott fontene dere har skaffet dere,koselig med rislende vann:)
    Kos dere i helgen!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Sikke nogle dejlige tulipaner du har plantet! Smuk farve....
    Fontænen er lækker - den bliver du glad for.....
    Har kigget på dit forrige indlæg - jeg har ellers mange pelargonier - men lige
    denne kender jeg ikke, desværre!

    SvarSlett