Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 19. februar 2017

NYTT ÅR OG NYE MULIGHETER 

Jeg har de siste år vært lite tilstedeværende i bloggverden.
Men her er jeg... nytt år og nye muligheter!
Hagesyslene i Parkvegen er for tiden preget av frøposer, såing og prikling.

I tilllegg så har jeg jo mitt elskede drivhus 
der jeg tilbringer tid, både titt og ofte. 
Pellisene er til vinteroppbevaring i drivhuset og skaper en grønn oase gjennom hele vinteren. Finvær og mye sol har den siste tiden gjort at vannbehov har økt. Jeg har også begynt med svakt gjødselsvann.

Her koser vi oss gjennom hele vinteren. Fyrer på gassovnen og hører på radio.

Ingen blomster for øyeblikket, men vakre bladmønster og farger 
pynter opp i Pellislandskapet. 

På øverste hylle står stiklinger fra høsten 2016. De skal snart plantes om og når de er i god vekst skal de forhåpentligvis få nye eiere.
De to hvitspraglete er Westdale Appleblossom og de er litt sære, 
så litt ekstra stell må til.

Ettermiddagskaffen smaker ekstra godt i disse omgivelsene.
De to pellisene på bordet er duftpelargonier 
og gir en deilig duft når en rører på bladene.

Utenfor drivhuset står en rusten gryte med fjorårets fioler.
Og jammen har den blomstret gjennom hele vinteren.

Ha en fin uke alle hagevenner, håper vi snart sees igjen!



16 kommentarer:

  1. Så hyggelig å se at du er tilbake her :-) Det ser så utrolig koselig ut i drivhuset, så herlig å kunne holde til der gjennom hele vinteren. Vi har også noen stemorsblomster som har stått ute og blomstret hele vinteren. Helt utrolig! Ha ei fin uke. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  2. Ser så koselig ut med drivhus!!! Ser ut som våren er kommet hos deg! Jeg er også innom bloggen, og andres blogger idag - lenge siden sist!

    SvarSlett
  3. Så deilig med helårsdrivhus! Mitt er bare til sommerbruk, men likevel en stor glede for meg i hagen! Så fint at du er tilbake på bloggen, det ryktes at det stadig blir færre av oss hagebloggere... ha en fin søndagskveld og ny uke! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  4. Så koselig drivhus du har. Må være deilig å kunne rømme unna vintern litt og gå inn i noe som minner om sommer.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  5. Så hyggelig å høre fra deg igjen! :-)
    Du har virkelig vært savnet. Titt og ofte har jeg vært innom for å se etter livstegn fra deg, men har heller måtte kose meg med gamle innlegg. Dere har en flott hage, og jeg henter mye glede og inspirasjon fra bloggen din <3
    Klem fra Line

    SvarSlett
  6. For et koselig drivhus du har, kjekt å kunne bruke det hele året. Hvor varmt må du holde det for å kunne overvintre pelargoniaene her?
    Ha en fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har en vifteovn som er innstilt slik at den skal slå inn når temp kommer ned mot 4gr. Har måler inne i huset slik at vi kan følge med på temperaturen.Viften er også bra for luftsirkulasjonen.

      Slett
  7. Hei!
    Det er så stemningsfullt i veksthuset ditt. Deilig å holde på med pelargoniane. Gleder meg til vi kan åpne vårt. Forhåpentlig skjer det i midten av mars.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  8. Så herlige bilder fra det koselige drivhuset ditt! Ja, denne vinteren er jammen rar, men at snøen hoder seg borte er bare et pluss :) Om den kommer i mars/april blir det en nedtur! Men i drivhuset ditt er det vår :)
    Kos deg med det grønne frodige!

    SvarSlett
  9. Så fint du har det i ditt växthus. Violer som blommar hela vintern, vilken lycka.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  10. Så fint drivhus du har, med utsikt til Rosenes by. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  11. Are you going out to buy coolgrows for marijuana? If yes then make a visit to 420reap.com.

    SvarSlett
  12. Are you a coffee lover? Making a plan to buy a coffee maker? Just take a dive to www.reviewssaint.com to find out which coffee maker is for you.

    SvarSlett
  13. Are you looking for best above ground pool water heater so feel free click on the link

    SvarSlett
  14. Are you looking for best above ground swimming pool heater so feel free click on the link

    SvarSlett