Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 3. juli 2010

Den første sommerdagen..

I alle fall føles det sånn, temperaturen er fortsatt over 20 gr. og klokken er passert åtte på kvelden. Det har vært en fantastisk dag med familiebesøk, grilling og unger som har lekt i hagen.


Samtidig vokser plantene godt i varmen og viser seg med flotte farger.Den første irisen blomstrer, fått som avlegger i fjor sommer fra en dame i hagelaget, etter busstur i Todalen. Nydelig synes jeg.. Jeg har to andre også, men de viser ingen tegn til blomstring. Iriser er et nytt kapittel for meg, må nok ta meg tid til å lære hva de trives med og hva de krever.


Det er mye som blomstrer nå, Stjerneskjermen er nydelig, som en sart blonde..


Den første Malvaen blomstrer i Plommebedet,Primley Blue.


Og så Storkenebbene da, de er vakre med sarte tegninger på kronbladene. De sprer seg lett, men er likevel kjærkomne..


Til slutt før jeg ønsker dere alle en flott lørdag kveld og søndag, nyt disse..


Klem fra Aud

2 kommentarer:

  1. Å så mye vakkert! Det var jammen på tide at sommeren kom til Nord-vestlandet også!!!! Håper det varer (skal sende datteren på ferie til besteforeldrene på mandag).... Ha en fortsatt kjempegod helg!

    SvarSlett
  2. Så mange nydelige blomster du har.
    Irisen var så nydelig.
    Stjerneskjerm har jeg aldri hørt om før, den var kjempefin.
    Ønsker deg en fortsatt flott søndag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett