Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 4. juli 2010

Semperviwum..takløk

Hva er en fjellhage uten Semperviwum? De finnes i utallige varianter, med vakre blomster på både korte og lange stilker. Noen starter blomstringen tidlig og noen blomstrer litt ut på sommeren. Hva som er tidlig i år, er litt uvisst..alt er jo forsinket. De har nydelige knopper før de springer ut, noen har spindelvev.. "all over". I min fjellhage finnes mange sorter, navnelapper har jeg til arkivering. Men det blir vinterarbeid og vinterblogging :-) Vi dyrker de helst for bladenes skyld og for deres nøysomhet. Men blomstene er jo utrolig vakre, rosa med struttende støvbærere.

3 kommentarer:

  1. Helt enig med deg - de må være med i fjellhagen! Har noen sånne jeg også :-) ..og de er flotte! Apropos kommentaren din til mitt innlegg i dag: Kan ikke huske at jeg har sådd Løwemunn i år, men når du sier det så ligner det veldig :-)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du ville følge bloggen min .
    Så flott hagen din er .
    Mange vakre blomster hos deg.
    Ha en fin ny uke

    SvarSlett
  3. Nydelig, enig med deg de må være med i fjellhagen.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke.
    Klem fra Mio

    SvarSlett